google8dfb9fd65978adab.html ~SILLHOUTTE~: Ikrar Hijrah Ikrar Hijrah

06 Disember 2010

Ikrar Hijrah


Ya Allah..aku bersyukur sangat2 padamu Ya Allah..
Kau banyak mengurniakan bermacam-macam nikmat padaku..
Kau masih mengingatiku dan mengujiku meskipon aku sering lalai dan lupa padaMu..
Ya Allah ampunkanlah segala dosa-dosa ku atas sebab kelalaianku..kealpaanku dan kebodohanku
Ya Allah janganlah kau binasakan aku dan biarkan aku dalam keadaan dosa dan rosak
Ya Allah cucilah hati ku ni..bersihkanlah hatiku dari segala noda2 hitam dan noda2 mazmumah
Ya Allah selamatkanlah aku dari segala kesusahan..kefakiran..kebinasaan..musibah dan segala kecelakaan
Ya Allah indahkan lah akhlakku dan maniskanlah wajahku
Ya Allah kurniakan cahaya imanmu..
Ya Allah murahkanlah rezekiku..lapangkanlah rezekiku
Ya Allah permudahkanlah setiap perkara yang sukar
Ya Allah aku memohon pertunjuk-Mu
Ya Allah aku mengemis cinta dan kasih sayang-Mu
Ya Allah jadikanlah aku orang yang bahagia didunia dan diakhirat
Ya Allah jadikanlah aku orang yang cemerlang didunia dan diakhirat
Ya Allah jadikanlah aku tergolong dalam golongan orang-orang ikhlas dan beramal Soleh
Ya Allah hindarilah daku dari segala azabmu..masukkanlah aku ke dalam Syurgamu...

Ya Allah ampunkanlah semua dosa-dosa muslimin dan muslimat
Ya Allah ampunkanlah semua dosa-dosa muslimin samaada yang hidup dan yang telah mati
Ya Allah kekalkankanlah dan kuatkanlah hati -hati para mujahideen dan para da'ie yang bersungguh-sungguh berjuang di Jalan-Mu..
Ya Allah rahmatilah kami semua..Kasihilah kami semua..bawalah kami ke Jalan yang lurus dan diredhahi-mu


Dengan ini saya berikrar..
Saya akan berusaha sedaya upaya mengubah diri saya ke arah kebaikan..kemajuan dan kejayaan..
Saya berusaha untuk menjadi hamba yang taat  pada Allah dan Rasul..mempertingkatkan amal ibadat..membersihkan hati..membuang segala perkara prejudis yang bersarang diri..
Saya berusaha untuk menjadi anak yang soleh dan membahagiakan kedua ibu bapa saya..
Saya berusaha untuk menyumbang khidmat bakti  dan berlaku baik pada orang-orang sekeliling saya semampunya..
Saya berusaha untuk menuntut ilmu dan mendalaminya sedalam mungkin..memberikan perhatian
Saya berusaha untuk menggalas dan menunaikan segala tanggungjawab dan amanah yang diberi
Saya berusaha untuk beramal dengan apa yang sedang pelajari..
Saya berusaha untuk menjadi lebih baik setiap hari
Ya Allah bantulah aku dalam usaha untuk melaksanakan azam dan ikrar ku ini Ya Allah..
Jadikanlah aku hamba yang baik dan soleh sebagaimana orang-orang yang soleh

Terima kasih dan syukur pada Mu kerana mengurniakan pelbagai ujian yang kadangkala menguji imanku..akalku.. dan hatiku..
Terima Kasih ya Allah kerana masih lagi menyayangi ku ..hamba mu yang lemah..hina..dan penuh dosa ini..

Ameen Ya Rabb...

Tiada ulasan: