google8dfb9fd65978adab.html ~SILLHOUTTE~: ................................. .................................

28 Julai 2010

.................................


Saya sebenarnya x suka nak jadikan blog utk tempat meluahkan perasaan hati dan menceritakan hal2 peribadi..kalau org baca blog saya dan meneliti blog saya..ia lebih menjurus kepada info atau perkongsian apa2 pengetahuan..

kalau luahan hati tu ada la sikit2 tapi sekadar general shj
tapi entah la utk entri kali ni saya ingin pula meluahkan rasa hati huhu rasa jiwa kacau sebentar..

Minggu ini memang dalam beberapa hari ni yang agak malang sikit..selama seminggu ni hari2..

-sakit gatal2 sepanjang hari ...
-terbabit dalam kemalangan huhuhu

( camana la boleh jadi begitu? Ya Allah ampunkan dosa ku..Terima kasih Ibu dan ayah aku dan seluruh ahli keluarga ku..huhu Ya Allah sehingga saat ni ada sedikit rasa trauma..rasa sedih..sedih atas kejadian berlaku..sedih sebab menyusahkan mak ayah terutamanya..aku tahu diorg tu sebenarnya tgh susah..tgh ada hal.. tp x akan cakap..tapi kalau utk hal anak2 ada je peruntukan yg dikeluarkannya..kenapa la aku ni selalu menyusahkan org tua lagi???kenapa aku ni lalai x beringat? kenapa aku kurang hati2??..Ya Allah mujur dan bersyukur kerana masih lagi kurniakan mak dan ayah..masih lagi panjang umur mak dan ayah..Tapi kdg2 hati aku selalu rasa aku ni byk buat salah dan suka menyusahkan orang2..)

Mak cakap :
" akak rasa camana sekarang?? akak jgn pikir2 lgi hal yg dah berlaku.. yang dah lepas itu dah..itu semua qada' dan qadar Allah kan..cuma kena ingat Allah nak bagi lampu kuning kat akak supaya lebih hati2..lebih byk berfikir..cuba Allah bagi lampu hijau kat akak?? Allah tu masih sayang kan akak lagi..mujurlah akak x cedera dan x apa2..duit dan harta leh dicari..nyawa dan anggota badan?? boleh ke ditukar ganti ?? sekarang otak fokus pergi belajar sungguh2..pergi menuju ke arah masa2 mendatang..masa yg lalu x usah dikesalkan..ingat jaga solat..solat awal waktu..bykkan berdoa..mak hari2 selalu doakan akak disana.."

( byk lagi mak cakap2 sebenarnya..huhu..sebenarnya kalo aku kena marah ke kena apa ke redha je lah yer..kalau mak marah dan bebel2 tandanya mak sayang kiter..hehe terima kasih juga ayah..sanggup dtg jauh2 tgk anaknya..malu gak kdg2 dah besar2 pon jadi camni lagi)

Terima kasih kepada mana kawan2 dan orang perseorangan mana2 yang ucapkan takziah..yg tgk2..yg tolong2..dan yg menemani..terima kasih ye..

Hmm..dalam hidup ini kita x nafikan..kita mesti tempuhi juga musibah dan ujian..ada untung dan rugi dalam hidup ni..kadang ujian yg dtg semakin menjadi2 dan hebat lagi..Rasulullah dan sahabat2 lagi dahsyat ujiannya..lagi tinggi kesabarannya..aku ni? sikit je..cuba la sabar sikit..

Terkenang pesanan Ust Dr. Asming.." apa2 mengadulah kepada Allah..apa2 masalah luahkan kepada Allah dari meluahkan kepada manusia..manusia kdg2 boleh menambahkan lagi musibah pada kita.."

Ok lah..hidup perlu diteruskan..berjuang perlu berjuang..azam sentiasa diperhebatkan..hari2 mesti ada perubahan..hari2 mesti berani dan yakin..Allah sentiasa bersama..Ingat Allah selalu dan setiap masa...

p/s : terima kasih kat adik yang byk menolong2 dan berkorban..aku cuba belajar dari pengalaman ini

off..

1 ulasan:

Cik Mi berkata...

salam dik qeeda,
lorr awat?? pa cerr?? hermm syafakillah dik..

jg diri leklok nae..mg dlm rahmat Allah selalu

kak amami ~:D