google8dfb9fd65978adab.html ~SILLHOUTTE~: Biasa-biasa saje dan ucap terima kasih Biasa-biasa saje dan ucap terima kasih

30 Julai 2009

Biasa-biasa saje dan ucap terima kasih

Alhamdulillah forum saya berjalan dgn lancar dan protokol sumer bgs, baik, org rmi dtg dan PALING BEST X DE POST MORTEM hehe. sbb x suka n x nk dgr byk komen2 & x nk kena marah2.

Saya adalah pengarah forum milenia muslim 2 yg low profile dan less experience.Sy sbny seorg yg pasif dlm bdg koko ni. Inilah kali pertama seumur hidup saya diberi peluang mengarah sebuah program yg agak besar. Program berbentuk ilmiah ini. Forum Milenia Muslim 2 bertajuk Kehilangan Identiti Diri Sebenar : Dilema belia Masa Kini. Penceramah nya Dr. Robiah Kulop Hamzah dan Ust Mohd Zaidi bin Ramli, Mantan Timbalan Mufti Negeri Sembilan.


Nak cerita la kan(maklumlah 1 st time rasa jd pengarah)..Dari proses pemilihan tajuk, kertas kerja smpi la perjalanan program byk sgt cabaran. Utk mendapat kelulusan kertas kerja punya la susah kena marah2 dan komen2 je.Pemilihan tajuk sampai 6-7 kali tukar. Mmg sgt fed-up.Sampai tajuk terakhir ni ada org ckp apa kat saya, dia x nk dtg tgk tajuk sy ni. Tajuk yg sy buat mmg agak skema, sy x reti nk memikirkan perkataan2 puitis atau bhs2 kiasan ni. Dari tajuk, kemudian pemilihan ahli panel pula..lepastu ramai pulak tanya, "Aqeeda, how about the audience?? Camana u nk crowd da people??stadium besar tau boleh ke org nk dtg prog u ni? Sy hanya jwb Sy hanya tawakkal pd Allah, saya serah pada unit publisiti utk uruskan.Berserah jelakan. Mmg diakui program ilmiah ni x rmi nk dtg nk tgk nk dgr, ada kurang minat x mcm konsert, panggung wayang ke. Saya berusaha buat jela yg terbaik. Saya byk tepon2 sana sini,memilih sendiri ahli2 panel, Dgn daya dan kudrat fikiran saya yg x cemerlang ini, sy memikir , mengarang dan membuat sendiri soalan2 utk ahli2 panel, karang teks penngerusi majlis sampai brapa kali edit. Huhu. Belum cerita lagi benda2 yg ribut2 dan kelam kabut nya hehe. Bermula dari kami 4-5 org, ida, miza, shikin dan zakuan. Kami byk berhempas pulas usahakan segala2nya. Mmg kami plg byk buat keje. Kesana sini kehulu hilir lah sepanjang cuti sem 2 bulan tu. Kemudian dilanjutkan lagi dengan organisasi AJK yg x proper, ada yg kurang org dan x de org, hehe. Saya sbenarnya x reti nk mengarah2 org n buat organisai, buat jela segala kerja2 lain yg boleh dibuat. Ada kerja yg saya buat syok sendiri, esp pasal surat jemputan. Saya sibuk jemput org/Institusi luar dan pegawai-pegawai HEP je dan TNC HEPA je, saya boleh plak x jemput NC, dan Dato'-Dato' Canselori / Dekan2 lain..pertamanya saya akui saya sgt lemah dlm bdg protokol dan kurang dpt guide, jd pandai2 sendiri je hehe..tp mujur dpt backup 2 hari sblm forum berlangsung, saya sempat buat surat, sempat dpt kelulusan serta edarkan kesemua2 nya. Lepas tu mereka master plan yg entah apa2 hehe.

Program pada mulanya start pukul 8 malam terpaksa dilanjutkan sampai pukul 9 malam hari kejadian. Ini kerana seorg ahli panel telefon saya pada pukul 6.20 petang bahawa beliau dtg agak lewat sikit. Sepatutnya, sy kena berada kat tempat kejadian pada pukul 7.45 malam. Tp sampai 8.30 baru sampai sebab saya kena ambil pngerusi majlis saya kerana ada masalah terkandas yg tidak dpt dielakkan

Walaubagaimanapun. Alhamdulillah majlis berjalan dgn lancar, semua tetamu rasa seronok dan dpt manfaatnya, tenaga kerja dan mereka terlibat menjayakan program saya keseluruhannya, terima kasih byk2..Minta maaf diatas segala kekurangan dan kesalahan.
Teima kasih kepada Shikin( Timbalan Pengarah), hidayah( setiausaha plus pengarah bengkel), Miza ( bendahari)dan Zakuan( perhubungan & Pengangkutan)- ahli lembaga byk bertungkus lumus dan byk bekerjasama dan tanggung mcm2 keje yg smpi pening2 kepala.Kdg2 bertelingkah la

Terima Kasih kepada unit publisiti c-fest dan ajk publisiti forum, fatimah dan aisyah smpi demam2 krn berusaha utk mempromosi dan create banner, banting dan flyers yg lawa2.

Terima kasih kpd Safuan( selaku pengarah c- fest besar) yg beri mandat kepercayaan penuh kpd sy yg x pndi dan x de pengalaman ni,Afiq- byk bg panduan dan nasihat sbb dia ex pengarah forum milenia 1 lepas ,En Hasni, dulu kaunselor skrg Timbalan Pendaftar kat Canselori byk bagi contact person, pandangan buah fikiran dan sokongan moral. Fareed Hafidz- yg byk bg contact person,memantau serta tolong carikan dan confirmkan Ust utk sesi bacaan Al-Quran, Firdaus Rahman - tlg bg guide pasal nk buat flow majlis dan berusaha tolong dapatkan Al-Quran besar Rasm Uthmani last minit/ lagi sejam sebelum kejadian hehe sy sempat terperasan yg Al-Quran tiada diats meja pentas hehe. Fahmi ulpm- sanggup luang masa tolong check kan teks mc dan bg byk teguran pasal protokol.terima kasih
Terima kasih kpd unit protokol majlis, Adzim, nora,janah, husna,zai, ashraf, husin.,adleena dan kesemua asher2..mereka semua pandai dan bagus. Saya pon x reti jd cam diorg. blaja2 dan tgk2 gitu je.
Terima kasih kepada unit jamuan Zeti, norah dan fatin..byk uruskan cenderhati dan makanan.
Begitu juga unit teknikal- taufik,mukhlis, izzat, hasif, zahida
Oh ya, saya ingin memberikan ribuan terima kasih kepada pengerusi Majlis Ahmad Faiz dan moderator, Mohd Ridhwan (gelaran Ust Ridhwan )- terima kasih kerana byk beri sokongan dan membantu menjayakan program saya. Bro berdua mmg mantap!
Dan kepada semua-semua mereka yg terlibat secara lgsg dan x lgsg membantu dan menyokong utk menjayakan program ni. Terima kasih byk2.
Saya sbny sungguh terharu. Terima kasih ats ucapan2 yg postif, tahniah dsb. Tanpa tunjuk ajar, nasihat,sokongan dan kerjasama anda semua pada hari kejadian,program ini belum tentu dpt berjalan dgn baik dan jayanya. hehe:)
Perasaan Penulis :-
1) Terharu
2) Lega dah lepas
3) Penat,ngantuk,pening, loya, dsbnya
4) Nk fokus blaja betul2 lps ni
5)apapun tetap seronok sbb byk belajar mcm2 perkara dan belajar byk benda, bercampur baur perasaan ada-> seronok, marah, sedih, kelakar, menyampah, kecik ati, x puas hati, x tahu malu sumer ada
6) lepas ni rasa cam da serik nk handle program lagi hehe
TAHNIAH KEPADA UNIT MBR --> Pengarah Shazlin, Ini kerana USIM dapat memecah rekod dimana 1450 org mahasiswa mengarang esei b.arab! , Well done!! x sia2 kena hentam masa meeting hari tu..hehe alhamdulillah!!

Tiada ulasan: