google8dfb9fd65978adab.html ~SILLHOUTTE~: Jubli Perak 25 ;) Jubli Perak 25 ;)

18 April 2011

Jubli Perak 25 ;)



"Ya Allah, kurniakanlah ke atasku ketenangan, dan tetapkanlah pendirianku bersama-sama pendukung-pendukung kebenaran, dan tabahkanlah hatiku dengan mengingati Engkau, dan kurniakanlah akan daku keredhaan dengan perkara yang Engkau redhai"

Alhamdulillah..terima kasih Allah..kerana masih memanjangkan usia dan masih memberi daku untuk menikmati umur..sedar x sedar dah 25 tahun hidup kat muka bumi ni..masa terus berlalu begitu pantas..tertanya pada diri..apakah sumbangan ku sepanjang 25 tahun ni? bilalah pengakhiran hayat ku? ;)

Terkenang akan sejarah seorang Pemimpin terulung iaitu Sultan Muhammad Al-Fateh..di ketika usianya 21 tahun..beliau telah menawan dan membuka Kota Constantinopel ..sungguh hebat masa mudanya..

Sebagaimana sabda Rasulullah s.a.w
“..Konstatinopel akan jatuh ke tangan tentera Islam. Rajanya adalah sebaik-baik raja, tenteranya adalah sebaik-baik tentera……”
                                                           (HR Imam Ahmad)

Sabda Rasululllah s.a.w telah pon direalisasikan oleh seorang pemuda yang terulung..beliau pemuda di usia kecilnya dan remaja amat tekun mendalami ilmu dan menghafaz Al-Quran..manakala di sudut ibadahnya x pernah sekali meninggal kan ssolat sunat qabliyah dan ba'diyah..wah sungguh hebat..sungguh cemerlang..

Kita ini bagaimana pula yer?? 

Hmm..Al Waajjibat Aktharu Minal Auqat..kewajipan semakin bertambah daripada masa yg ada..saya dpt merasakan makin dewasa makin byk tanggungjawab..makin kurang masa..hehehe

Sebetulnya kini sedang berhempas pulas untuk persediaan final exam yg bakal menjelang minggu depan..x kira masa dan cuaca..sy sibuk ulang dan mengulang kaji hahaha asal rasa ngantuk esp waktu siang maka buatlah benda lain..menaip blog ke ..balas komen fb ke apa ke haha menghitung hari..hanya igt tarikh 25 April ..bukan 19 April..rasa x sedar bahawa tarikh 19 April ni hari lahir saya hahaha;)

Terima kasih emak dan ayah  kerana melahirkan saya..membesarkan saya dan mencukupkan  keperluan saya sehingga saat ini..jasa kalian x termampu utk dibalas melainkan doa hari2 selepas solat,,

Apapon terima kasih atas ucapan hari jadi  daripada semua rakan taulan ..semoga Allah memberkati kalian semua..Saya juga berdoa agar iman saya ..ilmu saya..amalan saya..semakin bertambah..semakin utuh dari hari ke hari..

"Kehidupan di dunia merupakan pinjaman.."  Terima Kasih Allah kerana byk beri pinjaman pada saya selama 25 tahun..nikmat Iman dan Islam..nikmat Kesihatan dan Kasih Sayang..berkatilah hidup ini Ya Allah..

Terima Kasih Wassalam..

there were lots quote of wishes..one of them is :


"aslmkm aqidah
i wish we still have time to spend together. all the best in whatever you are doing now.
just drop by to wish selamat hari lahir.
semoga Allah merahmati setiap detik usia yg akan datang. 
manakala usia atau tempoh masa yg dah berlalu tu 
semoga diberkati Allah dan menjadi 'sahabat' atau pembantu di akhirat kelak...insyaAllah
miss u
wassalam"


Nurul Fadhilah Alias
Shah Alam




The best of the believers is one who is best in attitude

 --Again, tanx to all my friends for the sweet thoughts, advices and Dua'..love it! ;)

Tiada ulasan: