google8dfb9fd65978adab.html ~SILLHOUTTE~: Adik cuba tanya je Ibu.. Adik cuba tanya je Ibu..

13 Ogos 2010

Adik cuba tanya je Ibu..





(suka dgn lagu Raihan ni..)

Sesaje2 ambil buat renungan dan keinsafan bersama..ini diambil dari youtube..mana2 pencipta/pereka video ini minta halal yer copy paste nih hehehe..

Rasa hati Cik Aqeeda :
( Maaf bahasa Melayu saya sgt teruk dan tiada kesopanan di bulan yang mulia ini..)

a) Peliklah..macam senang2 je beranak..pastu senang2 je buang2 anak..

b)So kena setuju la kembali kepada Perintah Agama..sesape2 agak2 yang dah rasa gatal sgt tu kahwin jelah..x mampu kenduri2 pon x pe..akad nikah dah cukup.,byr duit jurunikah cukup...so mana2 anak rasa nak kahwin tuh..mak bapak berila 'greenlight' je..

c) Sgt setuju dengan keputusan kabinet sekarang bahawa perbuatan buang bayi termasuk dalam kategori s.302 Kanun Keseksaan yang mengandungi elemen membunuh dan cubaan membunuh...

d) Jom kita try Cinta cara Islam???


4 ulasan:

MU'ALLIMAH berkata...

T___T sedihnye...tersayat hati..:((

Aiman berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
cucu tok wan berkata...

1. nmpak je mcm senang..susah sebenarnya..

2. ngaa.. yr point makes kawin mcm senang je..alangkah bahagianya..huu..naseb den x gatai..saranan utk semua..pose dulu ye..

3. setuju

4. cinta cara islam? mohon 1 post dari u..hehe

Aqeeda Mumtazah berkata...

Kepada CUCU TOK WAN...

huhu tulisan utk artikel ini agak sempoi dan kurang berfakta sebab terus respon bila dgr kat berita hari2 ada pembuangan bayi.. yg mcm dah jd rutin..act artikel pembuangan bayi dgn fakta detail kita ada buat daa..boleh refer kat archieves/khazanah saya..

yg pasal no. 2..suruh kahwin..sy respon berdasarkan kenyataan seorg menteri melaka yg ingin menubuhkan sekolah khas bg pelajar / remaja hamil..nak sponsor sikit/ buat galakan kempen agar mana2 budak2 remaja kemaruk x tahan sgt bercinta dan syok berkasih2 sampai x igt dunia tu suruh kahwin kan aje..mmg la cdgn itu ada pros n cons.kalo2 fikir2 ada sikit betulnya juga.. mmg dah itu solution yg sesuai..dan kahwin itulah sesatunya halal dan di'recognized' dalam islam..merupakan jalan keluar yg mana terpaksa ckp setuju juga..habis tu nak camana lagi?? tiap2 minit ada je buang bayi ada je berzina..camana nk kekang??bg mereka rasa perkahwinan itu satu perkara yg serius..benda yg besar dlm hidup..suatu tanggungjawab..suatu amanah berat..kita mungkin akan berfikir panjang dan sikit berkira2 utk mendirikan rumah tangga..kita akan fikir soal kemampuan,amanah,kita akan meneroka ilmu rumah tangga dan lain2..tp bg mereka yg x fikir panjang..atau x de alasan munasabah sekadar memikirkan keseronokan semata2 dan berangan2 tentang cinta sejati, inilah akibatnya..maybe statement sy ni org2 boleh nk kritik kot..apepon sbny isu kahwin ni x jadi masalah, apa yg penting diri kita dan bgmn kita nk handle/ berdepan situasi dengan dan dlm perkara2 perkahwinan..lain org lain cabarannya dan realiti hidupnya..

Perkara no. 4 tuh..insyaallah akan cuba dipertimbangkan hehe...