google8dfb9fd65978adab.html ~SILLHOUTTE~: Mission Accomplished!! Mission Accomplished!!

19 April 2012

Mission Accomplished!!

Note: Entry kali ini tiada tazkirah hanya sekadar luahan perasaan..

Alhamdulillah Wa Syukrulillah...Segala puji dan puja hanyalah layak utk Allah s.w.t..Allah Ar-Rahman Allah al-Aziz  Allah al-Akbar..Terima Kasih atas nikmat -nikmat mu yang tidak terhitung bykya..serta limpahan ujian2 -mu sbg tanda kasih syg Mu yang tidak putus-putus..

Kali ini saya kembali mencoret laman kebun saya yang usang..terus terang semakin bertambah tahun semakin bertambah usia seiring dgn hal ini..byk sgt tanggungjawab dan amal2 yg perlu dikerjakan dan disumbangkan...

Saya ingin melahirkan rasa syukur yang teramat akhirnya saya berjaya menyiapkan hasil kajian thesis Degree saya (Acedemic Project) dan pada 17hb April 2012 2 hari sebelum Besday saya hehehe saya telah dgn rasminya submit Satu buku thesis kepada Supervisor Dr. Muzaffar Syah Mallow dan Pejabat Fakulti FSU..

 

Gambar ini diambil oleh Supervisor saya..beliau mmg suka mengambil2 gambar hehe;D

Inilah hasil 'thesis'( Acedemic Project) saya sewaktu Diploma (yang kelabu) dan Degree BA (yang biru gelap) lepas ni ada rezeki  buat Master MA rasa taubat tak mahu buat lagi hehehe tunggula PHD nanti ( kalaulah ada rezeki dan peluang la ye..berangan2 sajalah ni...)



Salah satu ujian yang Allah nak 'test' dan kasihi saya...




Sepanjang saya berbulan2 buat thesis ..Mr Toshiba yang sangat2 saya sayangi telah diserang penyakit di panggi 'blue screen' saya tak tahu la apa sebabnya..tapi gejala penyakit 'blue screen ' mmg sgt2 merimaskan menyakitkan membuatkan saya tension dan tertekan zahir dan batin setiap hari..nak kata teruk sgt blue screen ini mengakibatkan saya tak boleh langsung nak menaip..hatta dpt buka n nampak desktop pon sekejap saje..saya cuba bersabar lama sampai suatu tahap saya hntr format ke kedai..kos lagi..fine..tapi still wujud lagi..kemudian sewaktu cuti semester saya pjm laptop adik sebelum adik terbang ke Sarawak..saya dgn gigih dan gagahkan juga hati memencilkan diri utk menyiapkan kesemua chapter thesis dan juga kerap berulang alik ke library uitm dan tak berjalan2 semasa cuti mmg saya target habis nak settle acedemic project ini sebab ikut plan sendr bulan March saya nak cepat convert into hard cover setelah final draft dan semua pembetulan telah  di approve oleh supervisor..bukak semester akhir baru..gejala 'blue screen' ini semakin melampau2 sampai tahap nak campak je Mr. Toshiba ke Sungai Klang sana..dgn penuh kesabaran saya cuba bertahan2 lagi.saya cuba refer kat sahabat2 lelaki batch saya yang pandai komputer..( sbb hntr format kat kedai pon tak guna try hntr kat kawan2 pulak)..sahabat lelaki tuh tolong tgk2 kan dan format kan lagi 2 kali hujung minggu ..lama2 Mr Toshiba dah pulih sedikit tapi....Terima kasih kat mereka...tak lama hanya utk seketika dlm beberapa hari..setelah itu penyakit semakin kritikal atau kronik..maybe masalah hardware atau motherboard...ok dah tukar hardware..still ada problem lagi...lama nak repair berminggu2 sbb bukan masalah hardware maybe kena tukar Intel la apela eeeiii...eiiii sgt2 la menyampah terpaksa juga akhirnya hantar ke kedai dan dengan penuh ralat hati ini terpaksa lagi buang duit beribu membeli laptop baru...terpaksa juga melaksanakan decission ini sebab saya bukan saja nak siapkan acedemic project..nak buat assigmn2 subjek2 lain...saya mmg sudah tiada pilihan alternatif selain nak kena beli baru...mungkin ini tindakan sgt2 tidak cerdik dari sudut pengurusan kewangan saya..saya malu nak menyusahkan orang2 lain..kesannya dpt laptop baru..duit saya sekrang habis tinggal zero..mmg sy sedang jatuh miskin dan sy kena bersifat qana'ah hari2 huhu..kecewa terkilan hanya Allah saja yg tahu...saya harap apa yg terjadi pada saya memberikan saya pengajaran dan inspirasi utk belajar sungguh2 dan memperbaiki diri...

Itulah masalah laptop yang ciput sgt tuh..masa Diploma pon dulu mengalami masalah laptop juga sampai satu chapter taip 2-3 kali tapi x de la sampai ke tahap nak kena beli baru...sepanjang 8 tahun blaja beribu habis beli sampai 3 laptop - termasuk yg last ni..mmg rasa malang la jugak...aduhai..tambah lagi berita sedih yang melanda..Allah izin ayah saya ada sakit dan bila2 masa perlu menjalani pembedahan..kemungkinan bulan June..bulan June adalah final exam saya...saya mmg sedih sgt2..Saya harap kalau apa2 nak jadi biarlah saya ni dah hbs degree supaya saya boleh nak fokus akan  hal lain2..tak pe saya berazam akan jaga ayah saya selepas beliau keluar daripada hospital nt..dan byk lagi hal2 lain yg menimpa sejak kebelakangan ini membuatkan saya kena selalu beringat2 dan berjimat cermat...kadang2 hilang rasa semangat pon ada..


Apapon saya tetap bersyukur pada Allah atas apa yg terjadi..Saya yakin apa yang Allah kurnia pasti ada hikmah yang tersembunyi..hidup ni no pain no gain..kalau x de test x de makna la life kiter kan..bila test/cabaran itu sgt2 menyakitkan insyaAllah hasilnya pasti Ummmpph dan lumayan! lain orang lain2 bahagian-nya lain2 kemampuannya dan pencapaiannya..Saya selalu yakin yang Rezeki masih ada buat saya..cuma saya kena usaha gigih dan lebih sedikit utk capainya dan sememangnya pasti menempuh onak dan duri..Usaha dan Redha itu wajib..


Di hari jumaat mulia ini..Alhamdulillah..saya berpeluang utk pulang ke rumah..utk celebrate besday bersama2 ayah..hehe ayah saya 18 April dan saya 19 April..seorang semalam seorang esok..jadilah kan..saya tak kisah akan lain2 kerana pada saya saya cukup bahagia bila bersama family tercinta..Alhamdulillah Allah masih kurniakan lagi family utk saya di dunia..saya tiada sesiapa melainkan hanya ada Allah dan family shj..

Apapon bulan April 2012 kali ini byk perkara2 baik yang saya lalui dan mudah-mudahan dipermudahkan semuanya ameen...

Tiada ulasan: