google8dfb9fd65978adab.html ~SILLHOUTTE~: Selamat Hari Lahir Aqidah !! Selamat Hari Lahir Aqidah !!

19 April 2010

Selamat Hari Lahir Aqidah !!

Ini cik Aqidah ketika kecil..;p hehe..comel kan hehe??

Assalamualaikum w.b.t...

Syukur Alhamdulillah..syukur ku kepada mu ya Allah al Aziz, Allah al-Rahman ...kerana memberi saya peluang untuk masih lagi memiliki umur, memberi peluang utk terus menikmati kehidupan dan bernafas di atas bumi ini...

Alhamdulillah..Allah telah memanjangkan umur saya sampai usia 24 ini.. masih lagi mengurniakan pelbagai nikmat yg kdg2 menjadikan sy terlupa utk nk bersyukur..

Alhamdulillah, hari besday saya merupakan hari first final exam saya. bagi sesi 2009/2010..semester 6 tahun 3..hari pertama ini 2 subjek methode dan mawarith, telah dilalui , Syukur ku Ya Allah , kau permudahkan urusan ku, kau meredhai usaha ku , saya harap dapat best grade utk 2 subjek ni..hehe lagi bertambah derita dan siksa utk meneruskan 6 paper seterusnya selepas ini..huhu

Di sini sy ingin mencoretkan sedikit berkaitan dgn hal peribadi..

Dikala menginjak dan meniti ke alam dewasa ini...pelbagai pengalaman telah ditempuhi, salah betul,suka duka, pahit manis, onak duri maung segalanya..melaluinya kita mencuba,belajar, mengetahui dan merasai serta melengkapi segala kekurangan...hidup ini tidak terlepas dari sebarang masalah..kesilapan..kealpaan..kekurangan..tapi semua itu tidak menjadikan halangan malah semakin betah dan cekal utk berusaha dalam hidup ini...
Perancangan masa hadapan setakat ini..

Saya sebenarnya mmg meminati belajar, suka belajar..suka masuk kuliah tp x suka exam hahaha..jd selepas habis degree, sy merancang dan bercita-cita utk sambung ke Peringkat Master dan mengambil Diploma DSLP/DAIJ utk kelayakan peguan syarie..Semoga Allah mengizinkan dan merealisasikan cita-cita sy Insyaallah..semoga Allah memurahkan rezeki dan memudahkan perjalanan hidup saya...

Hmm kalau ada dapat peluang kerja..mungkin saya akan bekerja dahulu...bekerja sambil belajar pon boleh..:) saya juga ada cita-cita ingin membantu Ibu saya meluaskan pengajian Al-Qurannya InsyaAllah..

Inilah harapan saya InsyaAllah..semoga Allah mengkabulkan cita-cita saya..
Jodoh

Kenapa ya saya bercakap pasal jodoh??..Jodoh Ajal Maut di tangan Tuhan..begitulah ungkapan ramai orang..maklumlah sudah melalui era zaman 20-an, orang2 sudah mula berdiskusikan tentang jodoh, memberikan ucapan hari lahir pon ada cakap pasal jodoh, suruh cepat kahwin dsbg..Mmg kahwin itu sebahagian dari sunnah Nabi kita dan bertujuan utk mengembangkan umat..

Bab-bab jodoh ni saya no comment..hehe..saya akui saya masih bujang, solo dan seumpamanya..biarlah org nak kata apa..x de life ke..teruknya x penah bercinta ..jual mahal ..jual murah apa2 sajelah seumpamanya..saya tetap teguh dgn prinsip dan pegangan sy..hakikatnya mereka -mereka yg mengatakan saya itu dan ini ..tidak memahami diri saya..sy tidak pinta pon utk difahami..tetapi kalau betul ada jodoh baik2 yg datang yg sudah tersurat dan tertulis di Loh Mahfuz..Insya.Allah saya terima..sesungguhnya setiap susunan Allah itu adalah yg terbaik...dan mempunyai hikmah..

Sekiranya saya tiada jodoh ( its can be questionable/ can be argued)..hehe..
Pertama..saya memohon kepada Allah agar ampunkan dosa kedua ibu bapa saya yang semakin berusia ini...sesungguhnya mereka telah bersusah payah dan perit jerih memelihara dan membesarkan saya dengan segala macam keperluan..hindari lah mereka dari azab dan siksaan Mu ya Allah...Kedua, saya akan memohon pada Allah agar memelihara dan melindungi diri saya dari segala kejahatan, penipuan dan fitnah..Ketiga, saya akan sentiasa menjaga diri saya dan menyibukkan diri saya dgn aktiviti2 betrfaedah serta beramal Insya Allah..

Setakat ini coretan hati saya...hehe..selamat hari lahir Nur Hidayah Aqidah..semoga usia hidup mu dipenuhi dengan banyak amalan dan kebajikan serta manfaat...Semoga Cahaya Pertunjuk Keimanan dan Keyakinan menyuluh dan membimbing hidupmu..Semoga Allah meredhai dan merahmati diri mu Aqidah..moga kau ditempatkan bersama golongan2 berilmu dan beramal Soleh...ameen..


Tiada ulasan: